vizitaţi de prieteni

 Acum câteva luni ziarul la care lucrez a fost selectat să facă parte dintr-un program de trainning oferit de Centrul pentru Jurnalism Independent în colaborare cu o organizaţie similară din Olanda. Atunci l-am cunoscut personal pe Alex ULMANU, omul despre care auzisem de la nişte prieteni din domeniu şi de la câţiva foşti colegi de la Faculatea de Jurnalism, care au avut şansa să participe acum câţiva ani la nişte seminarii ţinute de Alex la CJI. Nu pot spune cât din ceea ce ne-au învăţat Alex şi partenerul său olandez Leo, a fost asimilat şi pus în practică de către noi, însă pot spune că se simţea nevoi lor şi chiar le duc dorul. Pentru prima dată de când lucrez în domeniu am simţit că într-adevăr se poate face şi la noi o presă de calitate, pe care să o citească uşor şi rapid orice consumator de informaţii corecte şi obiective. Şedinţele de dimineaţă cu Alex şi Leo îmi aminteau de seminariile din timpul facultăţii când profesorii ne explicau care este rolul presei în societate şi cât de important este să avem o presă corectă şi echilibrată. Făcând un salt din băncile facultăţii la viaţa reală am fost profund dezamăgit când am constatat alterate, de nenumărate ori în „câmpul muncii”, multe dintre principiile de bază ale jurnalismului. Motivul acestei postări este vizita inopinată a lui Alex Ulmanu la redacţia nostră, ieri. M-am bucurat când l-am văzut, cu toate că nu i-am spus în mod expres, însă a fost un sentiment plăcut să vezi că un om deosebit nu te-a uitat şi că din timpul său preţios şi-a rupt câteva minute pentru a vizita grădiniţa de jurnalism a redacţiei noastre. Mulţumim Alex!

Alex Ulmanu în vizită la redacţia „Argeşul” 

alexulmanu01.jpg

Alex Ulmanu şi redactorul-şef Gabi Lixandru

Alex Ulmanu si redactorul-sef Gabi Lixandru

Alex-Bradut ULMANU este asistent universitar doctorand la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii a Universitatii Bucuresti si asistent universitar la Universitatea Media, Bucuresti. Este redactor la publicatiile „Internet Online Journalism Review” si „Onlinejournalism.com” din Los Angeles, California, SUA. Alex Ulmanu este comentator la revista lunara de limba engleza „Vivid”, Bucuresti, colaborator al Centrului pentru Jurnalism Independent si evaluator de traineri si consultant al Retelei sud-est-europene pentru profesionalizarea mass media. A publicat articole jurnalistice si stiintifice pe teme sociale, culturale, politice si de mass-media in manuale de specialitate de jurnalism, in ziare si reviste din Romania, SUA, Franta si Marea Britanie.

Sept 2000-Iulie 2001 Bursa Fulbright de cercetare pre-doctorala la Annenberg School for Communication, University of Southern California, Los Angeles
1999 Curs postuniversitar in pedagogie, Universitatea Bucuresti, Facultatea de Pedagogie si Psihologie
1996 Masterat in Stiintele Comunicarii, Universitatea Bucuresti, FJSC
1995 Licenta in Jurnalism, Universitatea Bucuresti, FJSC
1991 Liceul de Filologie-Istorie „Iulia Hasdeu”, Bucuresti

7 răspunsuri to “vizitaţi de prieteni”

  1. mersi mult, dar cred ca m-ai facut mai destept decat sunt :).. apropo, nu mai sunt doctorand, am fost exmatriculat (pe bune – nu mi-am dat examenele), si nici la Universitatea Media nu mai predau (stiu, nu e vina ta, CV-ul ala e depasit). in alta ordine de idei, mi-a facut placere sa ma revad cu oamenii faini de la Pitesti, sper sa repet experienta cat de curand.

  2. Marian Mihai Says:

    imi pare rau sa aflu ca ai avut parte de evenimente neplacute si neprogramate in viata ta. aste e, shit happens! pana data viitoare- la revedere!

  3. ba erau chiar programate :). tot raul spre bine. mi-a parut bine sa te revad, bafta :).

  4. boss-ule, parerea mea e ca sedintele alea cu olandezu (un tip istet) au fost ca o frectie la un picior de lemn. Din pacate ziarul la care s-au facut nu le poate folosi. Cum ai preda unui schiop lectii de alergat 100 m garduri. Dar unii nu se pot vindeca de sedintomanie. Pentru mine sedintele au fost ca un vis urit, pentru ca erau bagate pe git, ca intr-o piesa de teatru absurd.
    Traiasca dom mardare

    principiile de baza ale jurnalismului sint 1. sa nu fii papagal
    2. sa nu te dai rotund cind esti la nivel de agarici. 3. sa nu fii mai viteaz cu pixul decit fara pix 4. sa nu faci morala cind esti un rupt in fund si alte lucruri de genul asta

    Apropo , De ce nu te faci jurnalist, daca crezi in seminariile de jurnalism? De obicei aia care cred in jurnalism nu prea sint jurnalisti.

    iar alex nu prea are de ce sa dea lectii in presa locala pe care nu o cunoaste. Sa lucreze vreo 2 ani in ea, si apoi sa-si dea cu parerea.

  5. si apropo, las-o balta cu ziarul care a fost selectat pentru training. A fost selectat pentru ca altele nu au avut chef sa fie folosite ca sa ia altii bani, si ca la altii time is money, nu time is bla bla bla. am pretentii la tine, nu repeta ce cimpi bate ala care zicea ca ziaru a fost „ales” vezi Doamne pina si de olandezi finca e el desteptu pamintului.

  6. Eu ma refeream ca ceea ce spuneau Leo si Alex coincidea cu ceea ce invatam eu la faculate, dar care din pacare nu se aplica si la noi sau in presa locala in general. Eu sunt de parere ca acele sedinte erau de bun augur pentru marea majoritate a colegilor mei care din pacate nu au citit in viata lor manualul de jurnalism, cu toate ca practica meseria asta de ani buni si unii dintre ei chiar o fac bine. Cum a fost ales ziarul si de ce nu e treaba mea sa disec problema cu toata ca nici eu nu inghit ca pelicanul tot ce inoata prin balta din curtea redactiei. intelegi…..

  7. Klaus Overbek Says:

    Vai si amar de voi! Vai de capul vostru!

Lasă un răspuns

